سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تعداد بازدید :  
تاریخ : شنبه 93/6/22

نان حلال

افسران - نان حلال

نان حلال




تعداد بازدید :  
تاریخ : شنبه 93/6/22

هر حاجتی..

افسران - هر حاجتی..

برای تعجیل در فرج و شادی روح آیت الله بهجت یه صلوات بفرستید

♥اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم ♥
.
.
حضرت آیت الله العظمی بهجت میفرمودند:
خداوند کام همه‌ شیعیان را با فرج حضرت غائب عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف شیرین کند! شیرینی‌ها، تفکهات زاید بر ضرورت است، ولی شیرینی ظهور آن حضرت از اشد ضرورات است.

در محضر بهجت، ج2،
.
.
خلوت با معشوق

از میان ساعات شبانه‌روز، شب‌ها ویژه‌ بندگان خاص الهی است؛ کسانی که خود را برای خدا خالص کردند و شب را که همه در خواب و استراحت به سر می‌برند، به عبادت معبود خویش به پا خاسته‌اند. تاریکی شب، فرصت مناسبی برای خلوت با معشوق است. خداوند نیز نور خود را در دل آنان می‌تاباند و آنها را از خاصان درگاه خود قرار می‌دهد. سالک همین شب‌زنده‌داری و عبادات خود را نیز به حول و قوه الهی می‌داند و از خدا همیشه حال و توفیق نماز شب را خواستار است، و روز در مراقبه است گناهی از او سر نزند تا سبب سلب توفیق نماز شب گردد.
حضرت آیت الله العظمی بهجت در این باره میفرمودند:
"ما در بیداری درست به وظیفه‌ خود عمل نمی‌کنیم، با این حال منتظر هستیم که بیدار شویم و تهجد به‌جا آوریم. اگر توفیق شامل حال انسان گردد، از خواب بیدار می‌شود و مشغول تهجّد می‌گردد، ولی اگر توفیق نباشد، چنانچه بیدار هم بشود، از آنها بهره نمی‌برد.[1]

این مطلب به یقین ثابت است و خیلی‌ها نیز نقل کرده‌اند که اگر از حال انسان معلوم شود که می‌خواهد نماز شب بخواند، بیدارش می‌کنند، بدون احتیاج به دعاها و آیات معهوده. این بیدارکردن به طرق مختلف است: یا در می‌زنند و یا صدایی می‌آید و یا او را به نام صدا می‌زنند و…[2]"
---
[1]. در محضر آیت‌الله بهجت، ج2، ص117.
[2]. همان، ج3، ص188.
.
.
حضرت آیت الله العظمی بهجت می فرمودند:اساس عبودیت و بندگی حُب است. خداوند می‌فرماید: «یُحِبُّهُمْ وَیُحِبُّونَهُ؛ خداوند آنان را دوست دارد و آنان خدا را دوست دارند» و نیز می‌فرماید: «وَ الَّذِینَ ءَامَنُوآ أَشَدُّ حُبًّا لِلّه؛ و کسانی که ایمان آورده‌اند بیشترین محبت را به خدا دارند».[1]

سرسلسله عشاق سیدی است از تبار طاووس. او به الهام الهی مطالبی می‌گوید که تا آن زمان کسی از آنها اطلاعی نداشت. او دقایقی از بندگی را بیان می‌دارد که سرآغاز طریق عشق است. شیوه‌اش عشق، مرامش بندگی است.

مرحوم سیدبن‌طاووس رحمه‌اللّه در تعبدیات و ادعیه از ذخایر بوده است. او مدعی است که خداوند مقام الهام را به او عطا کرده است.

در کتاب اقبال‌الاعمال ضمن اعمال ربیع‌الاول یا ربیع‌الثانی صریحاً می‌گوید که برخی از دعاها را خود انشا نموده است، و دعاهای زیادی نیز با عدم تصریح به انشای خود ذکر نموده که واقعاً با دعاهای مأثوره از حضرات معصومین علیهم‌السلام سنخیت دارد و از لحاظ علو مضامین از کلام غیرمعصومین برتر است.[2]

کتاب «اقبال‌الاعمال» کتاب مراقبه سال است که توسط سید نگاشته شد. این کتاب مورد اقبال علمای عامل و عاشقان طریق محبوب قرار گرفت و سالکان تشنه را جرعه وصال نوشانید.
هر کس اقبال سیدبن‌طاووس را نداشت اساتید ما او را رفیق خود نمی‌شمردند. هرمقدار از اقبال را که مطالعه کردنی است مطالعه و هر مقدار را مه عمل کردنی است به هراندازه حال دارید عمل کنید.[3]

در دوران ما نیز وقتی خدمت عارف واصل و عاشق آستان الهی و ائمه اطهار، شیخ محمدتقی بهجت قدس‌سره، می‌رسیدند و برای عمل در ماه مبارک رمضان و نیز رجب و شعبان درخواست دستورالعمل می‌کردند، این‌طور جواب می‌شنیدند:

«اقبال، اقبال، اقبال»؛ «مطالعه و عمل به اقبال سید کافی است»؛ و یا «انسب از کتاب اقبال سراغ ندارم».[4][1]. در محضر آیت‌الله بهجت، ج2، ص360.
[2]. همان، ج1، ص56.
[3]. اقبال‌الاعمال، مقدمه استاد روحی، ص12.
[4]. همان.




تعداد بازدید :  
تاریخ : شنبه 93/6/22
افسران - پند آموز



تعداد بازدید :  
تاریخ : شنبه 93/6/22

مداح اهل بیت و خادم الشهدا،شهید حجت الله رحیمی...شادی روحش صلوات....

افسران - مداح اهل بیت و خادم الشهدا،شهید حجت الله رحیمی...شادی روحش صلوات....



تعداد بازدید :  
تاریخ : شنبه 93/6/22

بگو یا علی ...

افسران - بگو یا علی ...

ترک دیواره خانه کعبه ، نشان ولایت حضرت علی ( علیه السلام )

ترکی که بارها برای ترمیمش تلاش شده اما ترک باقی مونده ...
یاعلی




تعداد بازدید :  
تاریخ : شنبه 93/6/22

برکات وضو

افسران - برکات وضو



تعداد بازدید :  
تاریخ : شنبه 93/6/22

امام سید علی حسینی خامنه ای

افسران - امام سید علی حسینی خامنه ای



تعداد بازدید :  
تاریخ : شنبه 93/6/1

سنگر عملیاتی من

افسران - سنگر عملیاتی من



تعداد بازدید :  
تاریخ : شنبه 93/6/1

راه کجاست ما کجاییم !

افسران - راه کجاست ما کجاییم !



تعداد بازدید :  
تاریخ : شنبه 93/6/1

انتظار

افسران - انتظار